banner

ኦርቶዶክሳዊ መርዓ

በስመ አብ ወወልድ ወመንፈስ ቅዱስ አሐዱ አምላክ!
ኦርቶዶክሳዊ መርዓ
እቲ ናይ መጀመርታ ሰብ ኣዳም ምስ ተፈጥረ ንበይኑ ይነብር ነበረ። መፍቀሬ ሰብ እግዚአብሔር ድማ ጸገም ሰብ ፈሊጡ፡ “ሰብኣይ በይኑ ኺነብር ጽብቕ ኣይኮነን። ንእኡ እትሰማማዕ ደጋፊት ክገብረሉ እየ” ብምባል ካብኡ ዘይትፍለ ሓቢራቶ እትነብር ካብ ጎድኑ ንሔዋን ፈጠረሉ። ኣዳም’ውን “እዚኣ ዓጽሚ ኻብ ኣዕጽምተይ፡ ሥጋ ኸኣ ካብ ሥጋይ እያ ካብ ሰብኣይ ተወሲዳ እያ እሞ ሰበይቲ ትብሃል” ብምባል ተቐቢልዋ ከም ነፍሱ ይፈትዋ የኽብራ ነበረ። ኣብ ጊዜ ሓጐሱ ኣብ ገነት ከመኡ ኸኣ ኣብ ጊዜ ሽግሩ ኣብ ምድረ ፋይድ ምስ ሓንቲ ሔዋን ከይተፈላለየ ጸኒዑ ተረኽበ። ሔዋን’ውን ምስ ኣዳም ጸኒዓ ተረኽበት።


እግዚአብሔር ኵሉ ዝኽእል እኳ እንተኾነ ንሓደ ኣዳም ሓንቲ ሔዋን ንሓንቲ ሔዋን ውን ሓደ ኣዳም እዩ ፈጢሩ። (ዘፍ. 2፡20-25)። ጐይታናን ኣምላኽናን መድኃኒናን ኢየሱስ ክርስቶስ ድማ ነዚ ሕጊ እዚ ደጊሙ ኸጽንዖ ኸሎ፦ “እቲ ኻብ መጀመርታ ዝፈጠረ ሰብኣይን ሰበይትን ገይሩ ፈጠሮም። ስለዚ ሰብኣይ ኣቦኡን ኣደኡን ኃዲጉ ምስ ሰበይቱ ይዋሓድ፡ ክልቲኦም ድማ ሓደ ኣካል ይኾኑ። ደጊም ሓደ ኣካል እዮም እምበር ክልተ ኣይኮኑን። እምበኣር ነዚ ኣምላኽ ሓደ ዝገበሮ ሰብ ኣይፍለዮ።” ይብል። ስለዚ ሓደ ምስ ሓንቲ ምጽማድ (መርዓ) ፍቓድ እቲ ዝፈጠረና እግዚአብሔር ኣምላኽ እዩ። “ብዝኁን ተፋረዩን ንምድሪ ድማ ምልእዋን” ዝብል ትእዛዝን ኸኣ ኻብኡ ዝተዋህበ ሕጊ እዩ። (ዘፍ. 1፡28) ስለዚ መርዓ ኣብ ትሕቲ ጽላል ኣምላኽ ብቅዱስ ተኽሊል ኪፍጸም ኣለዎ። ምኽንያቱ ተኽሊል ሓደ ካብ ምሥጢራተ ቤተ ክርስቲያን ኮይኑ ብዝርአ መንፈሳዊ ኣገልግሎት ዘይርአ ጸጋን በረከትን ዘውህብ፡ ክልተኦም ተጻመድቲ ብሓድነት ኣብ ሃይማኖትን ፍቅርን ሓዳርን ከም ዝጸንሑ ዝገብር ምሥጢር እዩ። መጀመርታ እግዚአብሔር ንሰብኣይን ንሰበይትን ዝፈጠረ ሓደ ኮይኖም እናተረዳድኡ፡ እናተሓጋገዙ ናይ ኵሉ ገዛእትን ኣዘዝትን ኮይኖም ኪበዝኁን ኪፈርዩን ንምድሪ ውን ኪመልእዋን እዩ። (ዘፍ. 1፡27-28)። ቤተ ክርስቲያና ውን ጸሎተ ተኽሊል ኣብ እትፍጽመሉ ጊዜ ነዚ ዝዓለመ ኾይኑ እቲ ኽልተነት ጠፊኡ ብሓድነት፡ ምፍልላይ ጠፊኡ ፍጹም ፍቕሪ ኪምሥረትንን ናይ ሰብኣይን ሰበይትን ምክብባርን ምጽውዋርን ምርድዳእን ኪህልዎም እዩ።

መርዓ ቕዱስ ምዃኑ ኪምህረና ጐይታና ኢየሱስ ክርስቶስ ኣብዚ ዓለም እዚ እቲ ቐዳማይ ተኣምራቱ ኣብ ቤት መርዓ ተረኺቡ እዩ ፈጺምዎ (ዮሓ. 2፡1-14)። “ነቲ ምትእትታውስ ጽቡቕ ኣይኮነን” ዝብል ዘረባ ሓዋርያት’ውን ጐይታ ከምዚ ኢሉ እዩ መሊስዎ። “እዚ ነገር እዚ ነቶም ዝተዋህቦም እንተ ዘይኮይኑ ዅሉ ዝኽእሎ ኣይኮነን። ካብ ከርሢ ኣደኦም ስሉባት ኮይኖም ዝተወልዱ ኣለዉ፡ ሰባት ዝሰለብዎም ስሉባት’ውን ኣለዉ፡ ምእንቲ መንግሥተ ሰማያት ኢሎም ዝተሰልቡ ስሉባት እውን ኣለዉ፡ ነዚ ትምህርቲ እዚ ኪቕበሎ ዝደሊ ይቀበሎ።” (ማቴ. 19፡10-17) ብምባል ኣብ ዓለም ካብዚ ዝተባህለ ትምህርቲ ወፃኢ ምንባር ከምዘይከኣልን ካብ ዓቕምካ ወፃኢ ምንባር ጌጋ ምዃኑን ኣርዲኡና እዩ።

በዚ መሠረት ኣብዚ ወርኀ ጥሪ’ዚ ብጸሎተ ተኽሊልንን ብሥጋሁ ወደሙ መርዓኦም ኪፍጽሙ ይርኣዩ። እዚ ዓይነት ሓሳብ ብዝተቐደሰ መርዓን ሕይወትን ንምንባር ዝዓለመ ስለዝኾነ ኣዝዩ ዘሐጕስ እዩ። ይኹን እምበር እቲ መርዓ ዝፍጸም ዘሎ ብመጽናዕቲ ናይ ዕድመ ልክዕ ናብራ ንምምሥራት ተሓሲቡሉ ድዩ፧ ዋላስ ብሃንደበት ‘ፈትየኪ ፈትየካ’ ብዝብል እዩ፡ ብዘይ ዓሚቝ መጽናዕትን ርድኢትን ዝምሥረት መርዓ ጾር ሓድሕድ ዝጠፍኦ ቐጻልነት ዘይብሉ እዩ። ሰብኣይ ንሰበይቲ ኸይፈለጣ፡ ሰበይቲ ኸኣ ንሰብኣይ ስለዝምርዓዉ ቐሊል ጉዳይ የባእሶም፡ ንእሽቶ ነገር የጨንቖም እሞ ጉዳዮም ናብ ቤት ፍርዲ ይኃልፍ። ሎሚ ኣብያተ ፍርዲ ተጻቢቦም ዝረኣዩ ብኽሲ ሰብኣይን ሰበይትን እዩ። እቲ ጸገም ካብኦም ኃሊፉ ናብ ሥድራን ከባብን ኪኃልፍ ይርአ። መርዓ ቅዱስን ክቡርን እኳ እንተኾነ ተመራዒኻ ምፍታሕ ከኣ ዝገደደ ኽፉእ እዩ።

ስለዚ እምበኣር ተጻመድቲ ናብቲ ዘለዓለማዊ ኽብርን ሕይወትን ኪበጽሑ ዝኽእሉ ብምጽውዋርን፡ ብምክብባርን፡ ብምርድዳእን ዝመርሕዎ ቈይቍ ኾነ ግጭት ዘይብሉ ናብራ ኺህልዎም፡ ሓደ ናይቲ ሓደ ድኹም ጐኒ ብምፍላጥ ኪዕገስን እቲ ድኹም ጎኒ ዚፍወሰሉ መንገዲ ኪፈጥርን ቃል ኪዳን ኸጽንዕን እዩ ዝግባእ። እወ መርዓ ቕዱስ ምዃኑ ምፍታሕ ውን ከምዘይግባእን ሓዋርያት ምሂሮምና እዮም። ምፍልላይ ብሞት ብዝሙት ወይ ብእምነት ምልዋጥ ናይ ሓደ ወገን እንተ ዘይኮይኑ ፍቑድ ኣይኮነን።

ሓዋርያ ቅዱስ ጳውሎስ “ኣቱም ሰብኡት ከምቲ ክርስቶስ ንቤተ ክርስቲያን ዘፍቀራ ኸምኡ ድማ ንኣንስትኹም ኣፍቅሩ፡ እቲ ንሰበርቱ ዘፍቅር ንገዛእ ርእሱ እዩ ዘፍቅር፡ ሰብ ንገዛእ ርእሱ ይምግባን፡ ይከናኸናን እምበር ሰብነቱ ሓደ ይኸውን፡ ክልቲኦም ከኣ ሓደ ኣካል ይኾኑ እዚ ዓቢይ ምሥጢር እዩ” ብምባል እቲ ኺህሉ ዘለዎ ሓድሕዳዊ ፍቕሪ ገሊጽዎ ኣሎ። (ኤፌ. 5፡25-31)። ሰብኣይ ንሰበይቱ ከኽብራ፡ ሰበይቲ’ውን ንሰብኣያ ክተኽብሮ ቅዱስ ተግባር ኮይኑ ንኽልተኦም ብማዕረ ዝብጽሖም እዩ።

ነዞም ኣብዚ እዋን’ዚ ብግቡእ ክርስቲያናዊ ሥርዓትን ትምህርቲ ሃይማኖትን መርዓኦም ዝፍጽሙ ዘለዉ፡ ኸምቲ ጐይታ ብመጀመርታ ኣብ ቤት መርዓ ተረኺቡ በረኸቱ ዝሃበ ሎሚ ውን እዚ በረኸት እዚ ኽህቦምን ክሳዕ ፍጻሜ ሕይወቶም ከጽንዖምን ቅዱስ ፍቓዱ ይኹን።

ይትባረክ እግዚአብሔር አምለከ አበዊነ! 
ወስብሐት ለእግዚአብሔር

Our Faith

The Eritrean Orthodox Tewahdo Church is the one Apostolic and Universal, and, for authenticatitly,ng righ
A.  It is stated as ‘Eritrean’ for it is located  within Eritrea’s sovereign integrity, 
B.  And it is affirmed that it is ‘Orthodox’ for  the Church has the true faith,
C.  And is called ‘Tewahdo’ for it believes   Read More . . . 

ርኸቡና

ኦርቶዶክስ ተዋሕዶ ቤተ ክርስቲያን ኤርትራ
ፖ.ሳጹን ቁጽሪ 728
ኣስመራ፡ ኤርትራ
ቴለ፡ +291-1-184290/182270
ፋክስ፡ +291-1-182195