banner

ነገረ ድኅነት (፩ይ ክፋል)

በስመ አብ ወወልድ ወመንፈስ ቅዱስ አሐዱ አምላክ!

ነገረ ድኅነት ፥ ኣቦና ኣዳም ካብ ዝወደቖ ኃጢኣት ብኸመይ ከም ዝደኃነን ንሕና ደቁ ብኸመይ ከምእንድኅንን መንግሥተ እግዚአብሔር ከምንወርስን ዝምህር ትምህርቲ ቤተ ክርስቲያን እዩ።
መበገሲ ትምህርቲ ነገረ ድኅነት፡ ውድቀት ኣዳም እዩ። ምኽንያቱ ትእዛዝ ኣፍሪሱ ኃጢኣት ዝሠርሐ፡ ቃል ኪዳን ድኅነት ውን ዝተኣትወሉን ቀዳማይ ሰብ ንሱ እዩ።

እግዚአብሔር ኣምላኽ ንዓለም ብሥነ-ፍጥረት እናኣማዕረገ ድኅሪ ምድላዉ፡ ኣብ መወዳእታ ነቲ ኽቡር ጋሻ ፍጥረት ዝኾነ ሰብ ፈጠሮ። ሊቃውንተ ቤተ ክርስቲያን ብዛዕባ እዚ ኸረድኡ ኸለዉ ከምቲ ሓደ ለዋህ ሰብ ንዝዓደሞ ጋሻ ዝኸውን መብልዕን መስተን ኣቐዲሙ ዘዳሉ፣ እግዚአብሔር ኣምላኽ ከኣ ኣቐዲሙ ዘስተንፍሶ ኣየር፡ ዝሰትዮ ማይ፡ ዝበልዖ መግቢ፡ ዝነብረሉ ገነት ከምኡ ውን ካልኦት ንኣንክሮን ተዘክሮን ዝኾንዎ ዘበሉ ዅሎም ምስ ኣዳለወ ንኣዳም ፈጠሮ።
ናይ ዓለም ገዛእን ኣዛዝን ኮይኑ ንኺነብር ብኣርኣያን መልክዕን እግዚአብሔር ዝተፈጥረ ፍጡር ንሱ ጥራይ እዩ። ‘. . . ብመልክዕና ከም ምስልና ሰብ ንግበር፡ ንዓሣ ባሕርን ኣዕዋፍ ሰማይን እንስሳን ብዘላ ምድርን ኣብ ምድሪ ለመም ዝብልን፡ ኵሉ ለመምታን ይግዝኡ።’ (ዘፍ. ፩፥፳፮/1፥26) እግዚአብሔር ኣብ ኣዳም ዘለዎ ፍቕሪ ብሥነ-ፍጥረቱ ኣኽቢሩ ብኣርኣያኡን መልክዑን ፈጢሩ ኣብ ትሕቲኡ ብዝሃቦ ናይ ገዛእነት ሥልጣን ተረጋጊጹ እዩ። ኣዳም ግና ነቲ ‘ካብዛ ዕፀ በለስ ኣይትብላዕ፡ ምስ ትበልዕ ክትመውት ኢኻ’ ዝብል ትእዛዝ እግዚአብሔር ኣፍሪሱ ነቲ ዝተዋህቦ ክብሪ ሰኣኖ።

ሓደ ሓደ ሰባት ‘ዕፀ በለስ እንተዘይትፍጠር፡ ኣዳም ኣይምስሓተን ነይሩ።’ ብምባል ዚዛረቡ ኣለዉ።

ግና ዕፀ በለስ ስለምንታይ ተፈጢራ፧

1. ኣዳም ኣብ እግዚአብሔር ዘለዎ ፍቕሪ ንኺግለጽ፡-
እግዚአብሔር ነቲ ኣብ ኣዳም ዘለዎ ፍቕሪ ካብ ምፍጣር ክሳዕ መወዳእታ ገሊጹሉ እዩ። ፍቕሪ ኣዳም ኣብ እግዚአብሔር ‘ከ ብኸመይ’ዩ ዝፍለጥ፧ ፍቕሪ ኣዳም ዝፍለጥ ከኣ ሕግን ትእዛዝን እግዚአብሔር ብናጻ ድሌቱ ምስ ዘኽብር እዩ። ጐይታናን መድኃኒናን ኢየሱስ ክርስቶስ ‘እቲ ንትእዛዛተይ ተቐቢሉ፡ ዝሕልዎ ንሱ እዩ ዘፍቅረኒ’ (ዮሓ. ፲፬፥፳፩/14፥21) እናበለ ከምዝመሃረና ‘ፈታዊ እግዚአብሔር፡ ንእግዚአብሔር የፍቅር እየ’ ንኽብል ክልተ ነገራት የድልዮ፡-
* ትእዛዝ እግዚአብሔር ምቕባል።
* ትእዛዝ እግዚአብሔር ምሕላው።
እግዚአብሔር ፍቕሪ ኣዳም ንኺፈልጥ ትእዛዝ ክህቦ እሞ፡ ኣዳም ድማ ክሕሉ ነይርዎ። ስለዝኾነ ኸኣ ዕፀ በለስ ትእዛዝ ተሰኪማ ናይ ሕጊ ኦም ኮይና ተዋህበቶ። ‘ካብ ኵሉ ኦም ገነት ከም ዝደለኻ ብላዕ። ካብታ ክፉእን ጽቡቕን እተፍልጥ ኦም ግና ካብኣ ምስ እትበልዕ መዓልትስ ሞት ክትመውት ኢኻ።’ (ዘፍ. ፪፥፲፮/2፥16)በሎ። ኣዳም፡ ነዛ ትእዛዝ እዚኣ ኣኽቢሩ፡ ክብርን ጸጋን ከይተነከዮ ንሾብዓተ ዓመታት ምንባሩ ቅዱሳት መጻሕፍትን ሊቃውንትን ይምህሩና። ‘እቲ ትእዛዛት እግዚአብሔር ዝሕሉ ድማ እግዚአብሔር ኣብኡ ይነብር። ንሱ እውን ኣብ እግዚአብሔር ይነብር. . .።’ (1ይ ዮሓ. ፫፥፳፬/3፥24) ከም ዝተባህለ ኣዳም ኣብ እግዚአብሔር፡ እግዚአብሔር ከኣ ኣብ ልቢ ኣዳም ነበረ።


2. ፍጡር ምዃኑ ንኺፍለጥ፡-
ኣቐዲሙ ዲያብሎስ ፍጡር ምዃኑ ረሲዑ ፈጣሪ ኣነ እየ፡ ብምባሉ ወደቐ። ስለዚ ኸኣ እግዚአብሔር ንኣዳም ፍጡር ምዃኑን ፈጣሪ ከም ዘለዎን እተፍልጥ ምልክት (ዕፀ በለስ) ሃቦ። ወሃቢ ትእዛዝ ከም ዘሎ ተቐባሊ ትእዛዝ እውን ከምዘሎ ተፈልጠ። ኣዳም ንዅሉ ግዛእ ክበሃል ከሎ ንዅሉ ክገዝእ ካብቲ እግዚአብሔር ዝፈቐደሉ ንታሕቲ ምዃኑ ዘፍልጥ ‘ግበር ኣይትግበር’ ዝብል ናይ ምርጫ ሕጊ ተዋህቦ።


3. ናጻ ፍቓድ ንኺግለጽ፡-
ናይ ሓደ ሰብ ናጻ ፍቓድ ክፍለጥ ዝኽእል ናይ ምርጫ መሰል ምስ ዝህልዎ እዩ። ካብዚ ወፃኢ ግና ምግዳድ እምበር ናጻ ፍቓድ ክብሃል ኣይኽእልን። እግዚአብሔር ንኣዳም ‘ካብ ኵሉ ኦም ገነት ከም ዝደለኻ ብላዕ። ካብታ ክፉእን ጽቡቕን እተፍልጥ ኦም ግና ካብኣ ምስ እትበልዕ መዓልትስ ሞት ክትመውት ኢኻ።’ በሎ። (ዘፍ. ፪፥፲፯/2፡17)
በዚ ኸኣ ኣዳም ክልተ ምርጫ ተዋህቦ፡- ዝበልዖም ኣእዋም ገነትን፤ ክበልዓ ዘይተፈቕደትሉ ዕፀ በለስን። ነቶም ካልኦት ኣእዋም እንተበሊዑ ብሕይወት ኪነብር። ዕፀ በለስ እንተበሊዑ ግና ኪመውት። እግዚአብሔር ሓውን ማይን ኣብ ቅድሚኡ ቐረበሉ፡፡ ናይ ኣዳም ተራ ኸኣ ኢዱ ናብ ዝመረጾ ክዝርግሕ ነበረ። ‘ርአ! ሎሚ ሕይወትን ጽቡቕን፡ ሞትን ክፉእን ኣብ ቅድሜኻ ኣንቢረልካ ኣሎኹ። ብሕይወት ምእንቲ ክትነብርን ክትበዝኅን ኣብታ ንኽትወርሳ እትኣትዋ ዘሎኻ ሃገር እግዚአብሔር ኣምላኽካ ምእንቲ ክባርኸካ ድማ ንእግዚአብሔር ኣምላኽካ ኸተፍቅሮ፡ ብመንገዱ ኸኣ ኽትከይድ ትእዛዛቱን ሕግታቱን ፍርድታቱን ድማ ኽትሕሉ ኣነ ሎሚ እእዝዘካ ኣሎኹ። ግና'ኸ ልብኻ ንድኅሪት እንተተመልሰ እሞ እንተዘይሰማዕካ ንኻልኦት ኣማልኽቲ ክትሰግድ ከኣ እንተተሰሓብካን እንተኣምለኽካዮምን ብርግጽ ከም እትጠፍእ ብርግጽ ኣነ ሎሚ እምስክረልካ ኣሎኹ። . . . ።’ (ዘዳ. ፴፥፲፭-፲፰/30፥15-18)፤. . . ሕይወትን ሞትን፡ በረኸትን መርገምን ኣብ ቅድሜኻ ኣንቢረልካ ከም ዘሎኹ ኣባኻ ንምስክር ሎሚ ሰማይን ምድርን ጸዊዐ ኣሎኹ። እምበኣርሲ ንስኻን ዘርእኻን ብሕይወት ምእንቲ ክትነብር ሕይወት ኅረ፡ ንሱ ሕይወትካን ምናኅ ዕድመኻን እዩ እሞ ኣብታ እግዚአብሔር ንኣቦታትካ ኣብርሃምን ይስሐቅን ያእቆብን ክህቦም ዝመሓለሎም ምድሪ ክትነብርሲ ንእግዚአብሔር ኣምላኽካ ኣፍቅሮ። ቃሉ ድማ ስዓብ ናብኡ እውን ልገብ፡፡’ (ዘዳ. ፴፥፳፪/30፡22)
እምበኣር ዕፀ በለስ ዝተፈጥረት በዞም ኣብ ላዕሊ ዝተጠቕሱ ሠለስተ ምኽንያታትን ካልኦትን እምበር ንኣዳም ንምግጋይ ኣይኮነትን። ዋላ እኳ ኣዳም እንተተጋገየ እግዚአብሔር ግና መኸሮን መሃሮን ደኣ እምበር ኣኅሊፉ ኣይሃቦን። ናይ ዕፀ በለስ መፍጠሪኣ ቀንዲ ምኽንያት እንተዘይንገሮ ነይሩ ኣዳም ሰኣን ኣፍልጦ ተጋግዩ ምበልና ነይርና።
ኣዳም ፈትዩን ፈቒዱን ንእግዚአብሔር ከገልግልን ንትእዛዛቱ ኪግዛእን፡ ኣምላኽ ናጻ ፍቓድ ሃቦ እምበር ዕፀ በለስ እንተዘይትፍጠር ኣዳም፡ ብፍቓዱን ምርጭኡን ንእግዚአብሔር ምእዛዙን ዘይምእዛዙን ኣይምተፈልጠን ነይሩ።
ንኣብነት፡- ሓደ ደቁ ድልዱላት ኮይኖም ክርእዮም ዝበሃገ፡ ሥጋ ጥራይ ክበልዕሉ ዝደሊ ኣቦ ኣሎ ንበል። ካብ ክልቲኦም ደቁ ሓዲኦም ሕማም ከብዲ ስለዘለዎን ብዘይካ ሥጋ ካልእ ስለዘይሰማምዖን ሥጋ ጥራይ ይምገብ ነበረ። እቲ ኻልኣይ ውላዱ ግና ናይ ኣትክልቲ፡ ኣሕምልቲ መግቢ ኣዝዩ ይፈቱ ነበረ። ሥጋ ምስ ዚበልዕ ኣቦኡ ከም ዝሕጐስ ስለ ዝተረድአ ግና ሥጋ ክበልዕ ጀመረ። ካብ ክልቲኦም እቲ ንኣቦኡ ዘሐጐሰ መኖም እዩ⋮
እቲ ቐዳማይ ውላዱ ሥጋ ዝበልዐ ካልእ ኣማራጺ ስለዝሰኣነ እዩ፤ እቲ ኻልኣይ ግና ካብ ድሌት ገዛእ ርእሱ ፍቓድ ኣቦኡ ኣቐዲሙ ሥጋ በልዐ።
ኣዳም እውን ከምኡ እዩ። ዕፀ በለስ እንተዘይትነብር ነይራ ብገዛእ ፍቓዱ ንፍቓድ እግዚአብሔር ምፍጻሙን ዘይምፍጻሙን ኣይምተፈልጠን ነይሩ።

ንስሕተት ኣዳም ተሓታቲ መን እዩ⋮
1. ዕፀ በለስ ድያ⋮
ዕፀ በለስ ብገዛእ ርእሳ ዝኾነ ክትገብር ትኽእል ፍጥረት ኣይኮነትን። ናብ ኣዳም ተጓዒዛ ብልዓኒ ኣይበለትን። ዕፀ-በለስ ኣብ ልዕሊ ኣዳም ሞት ዘምጽአት ውን መርዛም ብምዃና ኣይኮነትን። ኣቐዲምና ከም ዝርኣናዮ ዕፀ-በለስ ። ምእዛዝን ዘይምእዛዝን ትገልጽ ምልክት እያ። ደኃር ከኣ ‘ዕፀ በለስ እንተበሊዕካ ሞት ክትመውት ኢኻ፤ እንተዘይበሊዕካ ግና ብሕይወት ክትነብር ኢኻ’ ተባሂሉ እዩ። ካብ ሕይወትን ሞትን ንኺመርጽ ናጻ ምርጫ ተዋሂብዎ እዩ። ኣዳም ከኣ ዕፀ በለስ ብምብላዕ ሞት መረጸ። ‘ንሞት’ ዝወሰነ ባዕሉ’ዩ እምበር ካልእ ኣይወሰነሉን። ስለዝኾነ ኸኣ ዕፀ በለስ ተሓታቲት ኣይኮነትን።!
2. ዲያብሎስ ድዩ⋮
‘ኣየ ኣንታ ብሩህ ኮኾብ ወዲ ወጋሕታ ከመይ ኢልካ ካብ ሰማይ ወደቕካ ንስኻ ንኣሕዛብ ዘውደቕካስ ከመይ ኢልካ ናብ ምድሪ ተደርቤኻ! ንስኻስ ብልብኻ ናብ ሰማይ ክድይብ፡ ንዝፋነይ ኣብ ልዕሊ ከዋኽብቲ ኣምላኽ ልዕል ከብሎ ኣብ ወሰን ሰሜን ኣብ ልዕሊ ኸረን ማኅበር ክቕመጥ እየ። ኣብ ልዕሊ ደመናታት ክድይብ ነቲ ኣዝዩ ልዑል ክመስል እየ በልካ።’ (ኢሳ. ፲፬፥፲፪-፲፬/14፥12-14)
‘ኣብ ሰማይ ከኣ ውግእ ኮነ ሚካኤልን መላእኽቱን ምስቲ ገበል ተዋግኡ። እቲ ገበልን መላእኽቱን ከኣ ተዋግኡዎም። እንተኾነ እቲ ገበልን መላእኽቱን ተሳዕሩ። ድኅር'ዚ ስፍራኦም ኣብ ሰማይ ኣይተረኽበን። እቲ ንብዘላ ዓለም ዘስሕታ ዘሎ ዲያብሎስን ሰይጣንን ዝበሃል ዓቢይ ገበል፡ እቲ ናይ ጥንቲ ተመን ተደርበየ።’ (ራእ. ፲፪፥፯-፲/12፥7-10)
ሰይጣን ንገዛእ ርእሱ ካብ ክብሪ ኣዋሪዱ፡ ናብ ውርደትን ሰይጣንነትን ኣቃልዐ። ከምቲ ዕንጨይቲ ምስ ዕንጨይቲ ተፈሓፊሑ ሓዊ ዚፈጥር፡ ሰይጣን ውን ትዕቢትን ሓሶትን ካብ ርእሱ ኣመንጭዩ ንርእሱ ኣጥፈአ። ከምቲ ንሱ ብገዛእ ፍቓዱ ነቲ ክብሩ ዘጥፍኦ ንሕና ውን ክንስእኖ ደለየ። ስለዝኾነ ኸኣ ናብ ሔዋን መጽአ። ክፉእ ምኽሪ መኸራ። ሔዋን ከኣ ካብታ ዕፀ በለስ ቀንጢባ በልዐት።
እሞ ኸ ቀንዲ ተሓታቲ ዲያብሎስ ድዩ∶: ኣይፋሉ! ዲያብሎስ ካብዛ ዕፀ በለስ እንተ በሊዕኹም ኣምላኽ ክትኾኑ ኢኹም ብምባል ክፉእ ምኽሪ መኺርዋ። ንሔዋን እዚ ንዕፀ በለስ ዝምልከት ድኂሩ ዝሰዓበ ካልኣይ ትምህርቲ እዩ። እቲ ቐዳማይ ዝተነግሮም ትምህርቲ፡- ዕፀ በለስ እንተበሊዕኩም ክትሞቱ ኢኹም ዝብል ትምህርቲ እግዚአብሔር!
እቲ ኻልኣይ ከኣ ዕፀ በለስ እንተበላዕኩም ኣምላኽ ክትኾኑ ኢኹም ዝብል ትምህርቲ ሰይጣን።
እግዚአብሔር እሙን ኣምላኽ ምዃኑ ባዕሉ ኣዳም ፈቲኑ ክፈልጥ ክኢሉ እዩ። ከመይ! ንሾብዓተ ዓመታት ሞት ከይረኣየ ይነብር ነይሩ’ዩ። እንተኾነ ኣዳምን ሔዋንን ብፍቓዶም ንሕጊ እግዚአብሔር ጥሒሶም ብምኽሪ ዲያብሎስ ተመርሑ። ዲያብሎስ ክፉእ ምኽሪ ጥራይ ደኣ እዩ ዝመኸረ እምበር ብኢዶም ኂዙ ኣየቝረጾምን ቈሪጹ ውን ኣየኾለሶምን። ኣመዛዚንካ ምውሳን ግደ ኣዳምን ሔዋንን እዩ ዝነበረ። ዲያብሎስ ምኽንያት ስሕተት ደኣ ይኸውን እምበር ንኽንስሕት ናይ ምግዳድ መሰል የብሉን። ቅዱስ ያዕቆብ ኣብ መልእኽቱ ‘እምበኣርሲ ንኣምላኽ ተገዝእዎ። ንዲያብሎስ ግና ተጻረርዎ እሞ ንሱ ካባኻትኩም ክሃድም እዩ። ንኣምላኽ ቅረብዎ ንሱ ውን ክቐርበኩም እዩ። ኣቱም ኃጥኣን ኣእዳውኩም ኣጽርዩ ኣቱም ሰብ ክልተ ልቢ ውን ልብኹም ኣንጽሑ።’ (ያዕ. ፬፥፯-፰/4፥7-8) ከም ዝብለና ኣዳምን ሔዋንን ንዲያብሎስ ናይ ምቅዋም መሰልን ሥልጣንን ነይርዎም እዩ። ንሳቶም ግና ንሥልጣኖምን ንመሰሎም ኣኅሊፎም ሃብዎ ። ስለዚ ኸኣ ንስሕተት ኣዳምን ሔዋንን ዲያብሎስ ተሓታቲ ኣይኮነን! ቀንዲ ተሓታቲ ባዕሉ ወዲ ሰብ እዩ። በዚ እዩ ኸኣ እግዚአብሔር ኣምላኽ ነቲ ሔዋን ብተመን እዩ ብምባል ዘቕረበቶ ምኽንያት ዘይተቐበሎ።


ውድቀት ኣዳም እንታይ ማለትና እዩ⋮
ኣዳም ወዲቑ ክንብል ከሎና ጸጋኡ ተገፊፉ፡ ካብ ክብሩ ተዋረደ ማለትና እዩ።
* ዕርቃኑ ወፅኣ፡- ንኣዳምን ሔዋንን ኽዳን ጸጋ ነበሮም። ትእዛዝ እግዚአብሔር ጥሒሶም ዕፀ በለስ ምስ በልዑ ግና ዕርቃኖም ወፅኡ። ‘ሽዑ ኣዕይንቲ ኽልተኦም ተኸፍታ። ጥራዮም ምዃኖም ድማ ፈለጡ ቈጽሊ በለስ ኣለጋጊቦም ድማ ተዓጥቑ።’። ዘፍ. ፫፥፯/3፥7
* ኃይሊ ሰኣነ፡- ፈቃደ ነፍሲ ኣብ ልዕሊ ፈቃደ ሥጋ ዝነበራ ኃይሊ ሰኣነት። ሰብ በቲ ንዓይኑ ጽቡቕ፡ ንመብልዕ ጥዑም፡ ንጥበብ ብምሃብ ከኣ ዘብህግ ኮይኑ ዝርአ ነገር ተሣዕረ። (ዘፍ. ፫፥፮/3፥6) ሰብ ንእንስሳ ክመስል ብፍቓደ ሥጋ ተሣዕረ። ‘ሰብ ክቡር ከምዝኾነ ሰኣን ምፍላጡ ከምዝጠፍእ እንስሳ መሰለ።’ (መዝ. ፵፰፡፲፪/49፥12) ንእንስሳታት ስም ዘውፅኣሎም ኣዳም፡ ንእንስሳታት ፈርሀ። ካብ እግዚአብሔር ኣምላኹ ሃደመ። መንፈሳዊ ኃይሊ ሰኣነ።
* ጋሻ ኾነ፡- ናይ ገነት በዓል ርስቲ ከምኡ ውን ናይዛ ዓለም ጐይታ ዝነበረ ሰብ ንርስቱ ስኢኑ ጋሻ ኾነ። ርስቱ ዝናፍቕ ጋሻ። ነዚ ድማ እዮም ኣብዘበን ብሉይ ዝነበሩ ኣቦታት ኣጋይሽ ኢና ዝብሉ ዝነበሩ። ‘ፈርዖን ከኣ ንያዕቆብ ክንደይ ዓመት ጌርካ∶’ ኢሉ ሓተቶ። ያዕቆብ ድማ ንፈርዖን እተን ብስደት ዝኃለፍክወን ሚእትን ሠላሳን ዓመት እየን” በሎ። (ዘፍ. ፵፯፥፰/47፥8) ‘ኣነ ናብ ምድሪ ዝመጻእኹ እየ እሞ ከም ኣቦታተይ ከኣ ጋሻ እየ።’ (መዝ. ፴፰፡፲፪/39፥12)
* ሰላም ሰኣነ፡- ኣዳም ሰላማዊ ኾይኑ እዩ ዝተፈጥረ፡፡ ሕጊ እግዚአብሔር ኣብ ዝጠሓሰሉ ጊዜ ግና ሰላሙ ኣጥፍአ። ተጨነቐን ተረበሸን። ፈሪሁ ውን ተኃብአ። ከመይ! ኃጥእ ብሰላም ክነብር ስለዘይክእል መኅብኢ ኣናደየ።
* ናጽነት ሰኣነ፡- ኣዳም ብናጽነት ዝነብር ናጻ ፍጡር እዩ ነይሩ። ሕይወትን ሞትን ናይ ምምራጽ መሰል ነበሮ። ሕጂ ግና ንሞት መሪጹ፡ ብማእሠር ሞት ተኣሥረ። ቅዱስ ሓዋርያ ጳውሎስ ‘ካብ ኣዳም ክሳብ ሙሴ ሞት ነጊሡ’ ሮሜ ፭፥፲፬/5፥14 ከምዝበሎ ንጉሥነት ኣዳም ተሪፉ ባርያ ኾነ።
* ሕያውነት ሰኣነ፡- ኣዳም ሕያው ኮይኑ ንኽነብር እኳ እንተተፈጥረ፡ ንሞት ብገዛእ ርእሱ ብምዕዳሙ መዋቲ ኾነ። ከም እንስሳ መዋትን በስባስን ኾነ። ብወሪደ መቃብር ወሪደ ሲኦል ተፈሪድዎ ብነፍሱ ናብ ሲኦል ወረደ።
* በዓል ዕዳ ኮነ
ኣዳም ብገዛእ ርእሱ ዕዳ ኣምጽአ። ሞት ዝኣክል ዕዳ ተሰከመ። ነዚ ዕዳ እዚ ግና ኪኸፍሎ ኣይከኣለን።
ንገነት ሰኣና፡- ኣዳም ዝነበሮ ርስቲ ስኢኑ ተባረረ። ገነት ተዓጽወቶ። ስደተኛ ኾይኑ ድማ ተረፈ። እግዚአብሔር ኣምላኽ ሕያዋን እምበር ኣምላኽ ምዉታን ኣይኮነን እሞ (ማቴ. ፳፪፥፴፪/22፥32) ሞት ዝተሰከሙ ኣዳምን ሔዋንን እቲ ምስ ኣምላኽ ሕያዋን እግዚአብሔር ዝነበሮም ርክብ ተቛረጸ።
                                                                                                                        . . . ይቕጽል!

ወስብሐት ለእግዚአብሔር

Our Faith

The Eritrean Orthodox Tewahdo Church is the one Apostolic and Universal, and, for authenticatitly,ng righ
A.  It is stated as ‘Eritrean’ for it is located  within Eritrea’s sovereign integrity, 
B.  And it is affirmed that it is ‘Orthodox’ for  the Church has the true faith,
C.  And is called ‘Tewahdo’ for it believes   Read More . . . 

ርኸቡና

ኦርቶዶክስ ተዋሕዶ ቤተ ክርስቲያን ኤርትራ
ፖ.ሳጹን ቁጽሪ 728
ኣስመራ፡ ኤርትራ
ቴለ፡ +291-1-184290/182270
ፋክስ፡ +291-1-182195